cheeking دوربین جهانگیری اسحاق جهانگیری

cheeking: دوربین جهانگیری اسحاق جهانگیری انتخابات ریاست جمهوری اخبار انتخابات 96 مناظره 96 اولین مناظره انتخاباتی

گت بلاگز اخبار پزشکی مهمترین عوامل سردرد که در رژیم غذایی شما پنهان شده است اند

برخی غذاهای متداول که ما در رژیم های روزانه استفاده می کنیم گاهی ممکن است باعث شروع سردرد میگرنی شوند.

مهمترین عوامل سردرد که در رژیم غذایی شما پنهان شده است اند

مهمترین عوامل سردرد که در رژیم غذایی شما پنهان شده است اند

عبارات مهم : بستنی

برخی غذاهای متداول که ما در رژیم های روزانه استفاده می کنیم گاهی ممکن است باعث شروع سردرد میگرنی شوند.

به گزارش آوای سلامت، افرادی که از سردردهای میگرنی زحمت می برند باید رژیم غذایی خود را به دقت بررسی کنند تا متوجه شوند که معمولا بعد از خوردن چه غذایی دچار سردرد می شوند.

مهمترین عوامل سردرد که در رژیم غذایی شما پنهان شده است اند

بستنی: نتیجه های یک پژوهش انگلیسی که روی ۱۴۵ نفر انجام شده است است نشان می دهد که بستنی نیز می تواند یکی از عوامل ایجاد میگرن شود به خصوص اگر فرد با سرعت زیاد آن را میل کند. توجه داشته باشید که به عقیده محققان بستنی و محصولات مشابه آن باعث ایجاد میگرن نمی شوند ولی باعث بروز دردهای ناگهانی و زودگذر خواهند شد. اگر به میگرن مبتلا هستید با آرامش و کم کم از بستنی را میل کنید.

موز: موز معمولا در لیست محصولات غذایی شدت یافتن کننده سردرد نیست ولی می تواند جهت افرادی که به تیامین حساسیت دارند، درست مانند پنیر، آغازگر سردرد باشد.

برخی غذاهای متداول که ما در رژیم های روزانه استفاده می کنیم گاهی ممکن است باعث شروع سردرد میگرنی شوند.

پاستاها و کیک ها: رژیم های غذایی می تواند روی بروز دردهای میگرنی تاثیر بگذارد. افرادی که دچار مسئله عدم تحمل گلوتن (سلیاک) هستند زیاد در معرض مسئله قرار دارند. محققان روی ۹۰ بیمار که مبتلا به میگرن و سلیاک هستند مطالعه کرده و روی رژیم غذایی ارزش بررسی های انجام دادند. بعد از ۶ ماه درمان و کنترل رژیم غذایی یک نفر از میگرن خلاص و در مسئله سه فرد دیگر بهبودی قابل ملاحظه ای مشاهده شد. در مصرف مواد غذایی حاوی گلوتن مانند نان، پاستاها، کیک ها، پیتزاها و ساندویچ و غیره احتیاط کنید.

ماست پرچرب: نتیجه های یک پژوهش آمریکایی نشان می دهد که میزان بالای چربی خون می تواند عاملی جهت بروز دردهای میگرنی شود. این محققان به مدت ۱۲ هفته روی ۵۴ بیماری میگرنی بررسی هایی انجام دادند. به این ترتیب که شرح بیماری و رژیم غذایی آن ها را به طور دقیق بررسی کردند. سپس میزان چربی های مصرفی این افراد را ۲۰گرم کم کردن دادند. همین مسئله باعث کم کردن شدت و مدت دردهای میگرنی شد. اگر شما هم میگرن دارید بهتر است از مصرف مواد غذایی خیلی چرب به خصوص لبنیات بپرهیزید.

الکل: مواد نگهدارنده موجود در نوشیدنی های الکلی به نام سولفیتها با سردردهای میگرنی ارتباط مستقیم دارند. الکل در هر شکلی منجر به زیاد کردن جریان خون به مغز و کم آبی بدن و در نتیجه بروز سردرد شود.

مهمترین عوامل سردرد که در رژیم غذایی شما پنهان شده است اند

قهوه: کافئین اگرچه در بعضی از افراد از بین برنده سردرد است ولی در بعضی از کسانی که داروهای برطرف کننده میگرن را مصرف می کنند، می تواند ماشه سردرد تلقی شود. تحقیقات نشان می دهد که تنها مصرف ۲۰۰ میلی گرم کافئین (۲ تا ۳ فنجان قهوه) در روز جهت از بین بردن سردرد کافیست.

پنیر: به عقیده بعضی از متخصصان پنیر جزو مواد غذایی ایجادکننده دردهای میگرنی هست. نتیجه های بررسی های متعدد نشان می دهد که آمین های موجود در ترکیب بعضی از پنیرها مانند «تیرامین» می تواند باعث بروز میگرن و شدت یافتن آن شود. افراد مبتلا به میگرن نسبت به پنیر حساس هستند و بهتر است از پنیرهای تخمیر شده است بپرهیزند.

برخی غذاهای متداول که ما در رژیم های روزانه استفاده می کنیم گاهی ممکن است باعث شروع سردرد میگرنی شوند.

سس سویا: مونوسدیم گلوتامات که در سس سویا به عنوان یک افزودنی استفاده می شود، علت بروز سردردهای وحشتناک در ۱۰ تا ۱۵ درصد از افرادی است که به سردردهای میگرنی مبتلا هستند. سس سویا در واقع بسیار شور بوده و می تواند منجر به کم آبی بدن و در نهایت شروع سردرد شود.

واژه های کلیدی: بستنی | سردرد | میگرن | رژیم غذایی | مواد غذایی | بیماری میگرن | محصولات غذایی | اخبار پزشکی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog